måndag 17 oktober 2011

En giraffhals

Matte och husse lämnade mig ensam i fredags, länge. Dom åkte jättetidigt på morgonen och kom hem jättesent på kvällen. Dom är ju borta på sina jobb många timmar varje dag, men nu blev det lite längre och det tyckte jag inte om. Jag hann ju bli jättehungrig så när dom äntligen kom hem och gav mig mat så åt jag alldeles för fort så jag kräktes upp allt igen. Husse var snäll och torkade upp kräkset och så fick jag lite mer mat efter en stund, när jag lugnat ner mig. Sen fick jag en present av dom så jag förlåter att dom var taskiga och lämnade mig ensam för länge. Jag fick en Kickeroo eller en giraffhals som är bara miiiiin!

Don't touch my Kickeroo!
  

10 kommentarer:

  1. Tjoohooo!! En girmus! Visst är de roliga! ibland vill de slåss och ibland bara kela! Vi gillar vår jättemycket!
    nosgos å gottisar
    maurice & kajsa

    SvaraRadera
  2. Girmusen är bästa grejen! Matte trodde först det var en LEKSAK?? Men nu har hon fattat att den är lika levande som vi andra i huset. Den bara vilar sig ibland!

    SvaraRadera
  3. HURRA för att du oxå fått en Girmus !
    Visst är den jamarns skojsig ??!!

    SvaraRadera
  4. Snart har alla en sådan utan vi.
    Och alla vekar gilla den, snart dags för tunga MBL förhandlingar med husse!

    SvaraRadera
  5. Jam, tror jag skall kräva av matte att också införskaffa en girmus. En till oss var. Ser jättekulig ut ju.

    Nosgos

    SvaraRadera
  6. Oj, va kul, att du också har fått en girmus!
    Matte köpte EN sån till oss och tänka sig, att hon trodde, att vi skulle ha den tillsammans!!!!!
    Men sådana kuliga grejor kan man ju inte köa för att fajtas med, så efter att ha jamat allvar med matte och t.o.m satt ner tassen, så fick vi en till.
    Dagen därpå.
    Båda är ROSA!!!!
    Grabbigt. Eller????
    Men det är ju ändå girmöss.....
    Tasskramar från
    Mozart & Vincent

    SvaraRadera
  7. Det var inte mer än rätt att du fick en leksak när du varit ensam så länge. Jag har ingen sån där leksak, men kanske får jag en i mitt nya hem? Madeleine.

    SvaraRadera
  8. Det där är en toppenleksak! Vi har också en och gillar den jättemycket! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  9. Klart du tyckte det var jobbigt när de var borta så länge. Skönt när alla är hemma. Åh en sån där girmus vill vi också ha! Nosbuff

    SvaraRadera
  10. Åh, vilken underbar leksak du har fått! Här är den oerhört populär och vi har en exakt likadan! :D Kramiz

    SvaraRadera