tisdag 20 mars 2012

Busräjs!

Igår spelade jag lite piano. Plink! sa det när jag satte tassen på en tangent. Då skyndade jag mig därifrån. Jag tänkte riva loss med 'Tiger Rag' men jag vågade inte spela hela låten. Man vet aldrig vad människorna tycker om musik.
Ikväll smakade jag på nåt segt godis som hon bjöd på. Hon sa att det var ankgodis. Hon fick hålla i bitarna och jag tog dom försiktigt.
Sen sprang jag busräjs och hoppade på möblerna, jamade lite och tassade lite på den där vippan som hon viftade med. Sen kurade jag ihop mig på en stol under matrumsbordet igen och låg stilla.
Det skulle ju kunna vara rätt så hyfsat att bo här.....om det inte vore för den där svarta otäckingen... *morrhårsdarr*

- Maja -

4 kommentarer:

  1. Du är en liten tuff dam, du! Snart lika tuff som den "svarta otäckingen". Fast, vi tror nog att du kommer att gilla honom. Så småningom. Spela på, du! Framför allt tror vi att både människor och Kolfart kommer att bli glada om du spelar lite nattmusik för dem!
    nosgos å tisdagsgottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du börjar få litet ordning på ditt nya hem och nya människor! Ett busräjs sätter fart på livsandarna, och så är det bra att testa klofastheten i möblerna. Det är ju inte alldeles säkert att du blir jamarkompis med den svarte. Kanske blir ni som Puff och jag. Hon är rädd för mig, men vi undviker att träffas nos mot nos, då går det bra. Men jag hoppas förstås att ni ska bli väldigt goda vänner!

    SvaraRadera
  3. Skönt att du börjar känna dig hemma! Kommer nog att gå bra med Kolfart såsmåningom.nosbuff

    SvaraRadera
  4. Men jag tror att du snart kommer gilla "den där svarta otäckingen". Det är nog en trevlig prick, men ni behöver nog lite tid båda två att vänja er vid den nya situationen.

    SvaraRadera