onsdag 30 mars 2016

Örontvätt

Idag har jag blivit inburad, transporterad, kontrollerad och tvättad i öronen.
Husse och matte kom hem tidigt idag, burade in mig och transporterade mig till vettisarna. Jag gillade inte riktigt att bli transporterad, bilåkning är inte riktigt min grej men det var ju inte så lång bilresa, tack och lov.
Inburad
Hos vettisen gick det jättebra. Matte och husse tyckte jag skötte mig exemplariskt. Jag är en lugn och harmonisk katt.
Lugn och harmonisk.
Vettisen Sandra kände och klämde på mig och tyckte jag var lite för rund om magen. Hon kollade tänderna och lyssnade på mitt hjärta och lungorna och tyckte det lät bra. Sen kollade hon i mitt öra och såg ingenting. Bara svart gegga. Hon pillade ut lite gegga på en glasbit och sen fick vi vänta en stund medans hon tittade på geggan i ett mikroskop.

Under tiden kom Ninni in i rummet och tvättade mitt öra och rensade bort en massa gegga. Ninni tyckte jag var varm om örat. Jag var jättesnäll och jamade inte ett pip på hela tiden.
Ninni har tvättat örat.
Sandra kom tillbaka och tittade i det rengjorda örat och meddelade att jag troligen har öroninflammation. Matte och husse fick en flaska med örontvättmedel och så ska jag få örondroppar. Två gånger om dagen ska matte och husse droppa i mitt öra i 10-14 dagar. Och tvätta örat varannan eller var tredje dag. Sen ska jag på återbesök.
Vi fick en provförpackning med dietmat också... för att jag är för rund om magen. Vi får väl se hur det går med det. Först fixar vi örat.
Hemresan i brummisen gick mycket bättre. Det liksom kändes att vi åkte åt rätt håll och jag kunde till och med lägga mig ner och vila lite i buren.

6 kommentarer:

  1. Krya på sig nu. Du skulle sagt till vettisen att du inte alls är rund om magen. Det är bara din päls som är fluffig. Nosbuffar från Maja. (Fast matte har börjat kalla mig för Mymlan nu)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Mymlan! Mja, jag har ju inte bytt till sommarpälsen än så hon kan ju ha tagit fel.... eller hur?
      Nosbuff

      Radera
  2. Skönt att du är hemma nu! Hoppas att örondropparna känns skönt. NosPuss Wikki

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Wikki! Matte hämtar meducinen på kattoteket i morgon, så jag får första dropparna i morgon kväll.
      NosPuss!

      Radera
  3. Fy för brummisfärd och örontvätt! Hoppas du blir bra i örat nu. Tänk att alla vettisar pratar om runda magar och dietfoder, de verkar nästan lite fixerade vid sånt? Vi tycker du är purrfekt storlek för din päls.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Alice! Jag har ju bara ätit den mat som dom rekommenderat efter kastreringen och nu duger den tydligen inte längre. Jam jam, örat är viktigast nu.
      Nosbuff!

      Radera