söndag 18 december 2011

Vitt och blött

Jag har varit ute i det vita och blöta idag. Burrigt var det, men skönt ändå. Jag och matte gick inspektionsrunda runt huset två gånger och jag konstaterade att allt var normalt. Sen ville jag visa matte var det bästa jaktstället var utifall hon skulle vilja fånga en mus. Men hon vägrade följa med mig under grannens vedbod. *Suck*

Rosenbusken finns på plats.

Hittade gräs under skrotbrummisen. Nom, nom!
Grannen kom ut och pratade lite med matten också. Han hade aldrig sett mig förut sa han och han tyckte det var lite märkligt att jag var så duktig att gå i koppel. Han berättade att han "tagit bort" sin jaktskällis för ett tag sedan och att det var lite tungt. Det hade varit en duktig älghund men den hade blivit gammal och sjuk. Nu har han ingen skällis längre och det är tyst i hundgården. R.I.P Balder.

Stortvätt av blöta tassar och päls.
  

2 kommentarer:

  1. Du ÄR ett coolt lakritstroll du! Gå i koppel gör vi INTE. Selar (och trattar) krånglar vi oss ur på sekunder, snarare än minuter. Rackarns med snö ni hade! Konstig matte som inte ville krypa under grannens bod och så synd om grannen som förlorat sin kompis. Hoppas att han hittar en ny kompis som kan distrahera sorgen och få honom att le igen.

    nosgos å adventsgottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  2. Ni har ju mycket vitt! Kul att komma ut lite när man vet att man kan gå in när man vill! Nosbuff

    SvaraRadera