lördag 18 januari 2014

Snökoll

Jag jamade i på skarpen åt matte idag att jag ville gå ut. Det luktade så förjamligt gott utifrån. Maja höll kollen genom fönstret. Först gick jag ut på trappen, sen gick jag in igen för det blev kallt åt tassarna. Jag sa till Maja att hon inte skulle vara orolig. Sen gick jag ut igen och forcerade fluffet och tog mig en koll på parkbänken men konstaterade att den är inte riktigt sittvänlig just nu eftersom den är överfluffad. Husse höll på att flytta det vita fluffet på marken och jag måste ju bara checka av funktionen på fluffmackapären så att han inte skulle råka illa ut. Jag passade på att testa åkvänligheten också och det var inga problem. Allt lugnt, men vi har haft besök av någon mus- och fjäderkotlettjägare här på tomten och den hade nog varit och markerat lite på fluffmackapären också. Rackarkatt!
Efter att jag kollat bärigheten på fluffet på husses flufftipp så kändes det som att det var dags att gå in igen. Det var lite kallt åt tassarna. Jag knaprade i mig lite mat och kröp ner i bädden under elementet i hallen och värmde upp mig igen.
~ Kolfart ~


Fluffmackapär.

Nos, nos...hmm...här har någon annan kattrackare varit och markerat.

Nu kör vi husse!

Bärigheten på flufftippen är helt okej.

Burrr! Nu vill jag gå in!

2 kommentarer:

  1. Visst är det skönt att man kan gå in när man fryser! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi är lyckligt lottade vi som har människor som släpper in oss i sina hus.
      NosGos!

      Radera