söndag 3 april 2011

Supergos

När jag kom hem från jobbet idag ägnade vi oss en stund åt gos i soffan.


Goset övergick sedan till pälsvård och jag fick borsta länge.
Kurr och spinn!
I kväll tog jag chansen till gos igen och då blev det verkligen supergos. Han slickade mina fingrar och jag fick pilla med framtassarna och mellan trampdynorna. Han vred sig runt på rygg med magen i vädret och sträckte framtassarna rakt upp i luften och jag fick klia hela magen. Mjuk och go' päls! 
Det kändes verkligen som om jag vunnit hans tillit och förtroende.
  
Utan att ropa för mycket hej, men... det verkar som om vi fått lite ordning på matsmältningen.
Han får just nu många små portioner Hill's varje dag och vi har lärt oss att han vill ha lugn och ro efter maten. Inget bus med papperstussar och snören förrän maten har smält ordentligt.

     

9 kommentarer:

  1. men... ååååhhhh... det där verkar vara min standardreaktion när jag läser bloggen... men... ååååhhhhh!!!
    *snörvel ... och han är såå stilig i den blå kattförbjudna soffan!! :-)

    kramis
    Maurices & Kajsas slav
    lillie

    SvaraRadera
  2. Härligt att det går framåt med maten.

    Supergos är underbart. Har gosat upp matte ordentligt denna kväll. :)

    Nosgos

    SvaraRadera
  3. Kolfart är så fin! Vilket gos-och med magen i vädret! Härligt! Skönt att det fungerar med maten också! Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Så vacker han är, Kolfart, där han ligger och njuter av att bli borstad. Det är verkligen att visa tillit, att bli maggosad sådär. *torkar ögat* Hoppas att magen fortsätter sköta sig. Låter klokt att inte stoja för mycket precis efter maten. Det är inte alltid man tänker på det på en gång. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  5. Modigt Kolfart!
    Tog oss mycket längre tid för oss att våga bli borstad.
    Men visst är det skönt? :-)

    SvaraRadera
  6. Man blir alltid lika glad av att läsa de nya inläggen! *kurr*

    SvaraRadera
  7. Låta sig klappas på magen efter en dryg månad!! Vilka fantastiska framsteg Kolfart gör - och vilka fantastiska framsteg ni låter honom göra i sin alldeles egen takt!! Vi blir glada varje gång vi läser om er! Heja!, jamar Sambo och Roxy

    SvaraRadera
  8. Vilka otroliga framsteg! Jättekul att läsa! Skönt att det blivit bättre med magen. Så fin han är <3

    SvaraRadera
  9. HurrJam HurrJam HurrJam! Vilken tur att just ni tålmodiga kloka och kärleksfulla människor fanns när Kolfart behövde hitta ett hem! Jag tror det kommer att bli en mycket trygg och lycklig kisse av Kolfart med tiden! Tänk vad bra vi alla mår i symbiosen människa-katt... NosPuss Wikki

    SvaraRadera