torsdag 5 maj 2011

Så mycket gos

Oj, vad med gos det finns i den här kissemissen!
Nu har det blivit lite av en rutin att gosa i sängen varje morgon och varje kväll. De senaste nätterna har han legat och kurrat på kudden och tryckt sig mot mitt huvud eller mot min kind. Så ligger han någon timme innan han hoppar ur sängen och lägger sig någon annanstans för att sova. Varje morgon kommer han tillbaka och väcker oss med nospussar och sen blir det kurr och spinn på kudden igen. :)
Igår kväll lyfte jag upp honom i husses knä när han satt i fåtöljen med fötterna på fotpallen. Han stannade kvar och gosade en liten stund men hoppade sedan ner.
Ikväll gjorde husse samma sak och lyfte upp honom i mitt knä när jag satt i fåtöljen. Då blev Kolfart kvar länge. Kurr och spinn! Det känns nästan som om han inte har fått sitta i någons knä förut. Nu har han upptäckt att man faktiskt får det och att det kan vara rätt mysigt där. Snart vågar han nog hoppa upp i knä alldeles själv.
Han har hittat Ludde också. Ludde brukar ligga på fåtöljen. När jag sitter i fåtöljen lägger jag Ludde på golvet bredvid. Ikväll mjölktrampade Kolfart på Ludde och kröp sen ihop där en stund och vilade.
Kolfart vilar på Ludde.

9 kommentarer:

  1. Vilken fin bild! Toppen att Kolfart gillar mys! Det verkar som Kolfart känner sig hemma och känner sig trygg.Blir så glad när vi tittar in och läser om alla framsteg. Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Så mysigt att få somna till ljudet av en kurrande kisse. Nu när Kolfart fått lite hjälp på traven med att förstå att man FÅR vara i sängen och sitta i knät så tror vi att han kommer att vara där ofta. Tänk så bra Kolfartkissen har fått det. Vilken tur att han flyttade in hos människor med så mycket kattvett! :) Kurr och burr.

    SvaraRadera
  3. Kurr o Burr så mysigt att du oxå är en spinnare :)

    SvaraRadera
  4. .... och efter morgongoset idag så lämnade han en torrfoderkräk i husses säng. Mysgubbe.... :/

    SvaraRadera
  5. Vilken fin katt han är, Kolfart! Och tänk vilken kraft det finns i kärleken, den kan verkligen göra underverk. Med er hjälp kommer han bli hel igen.

    SvaraRadera
  6. När man väl vågat sig över trösklen att vara i någons knä och gosa vill man bara ha mer!
    Det blir ett beroende, i alla fall för mig!

    /Max

    SvaraRadera
  7. Att det är ju helt fantastiskt vilka framsteg han gjort, på så kort tid! Kolfart vet nog om att han haft "tur som en tokig!" Och jag tror att ni haft samma tur, ni, för han verkar vara en härlig kille!!
    puss&kram
    Maurices och Kajsas slav
    lillie

    SvaraRadera
  8. Vi blir alldeles tårögda när vi läser om Kolfarts framsteg! Lille gubben! Vilken lycka! :-)

    SvaraRadera
  9. Härligt! Kolfart vilka jättesteg i utvecklingen mot tryggiskatt du tar.

    Härligt att läsa.

    Nosgos

    SvaraRadera