söndag 13 mars 2011

Gooooos! :)

Igår kväll när vi tittade på Melodifestivalen kom katten uppför trappan igen. Han la sig i hallen och höll koll på mig en lång stund. Sen gjorde han en lov in i sovrummet och strax därefter tog han en kontorsrunda. Så kom han tillbaka till hallen och la sig på tröskeln in till TV-rummet en liten stund. När musiken började låta från TV-apparaten reste han sig upp och gick ner igen. Antagligen gillade han inte musiken han heller.
Idag när vi fikade satte vi oss i rummet med den blå soffan. I soffan låg Kolfart och slumrade.
Vi satte oss försiktigt i fåtöljerna på var sida och drack vårt kaffe med dopp. Kolfart höll koll på oss men låg lugnt kvar i soffan.
När vi fikat färdigt lutade jag mig fram och sträckte fram handen mot Kolfart. Han nosade på mina fingrar och såg nästan ut som om han tänkte slicka mig på tummen.
Jag sträckte ut ett finger och kliade försiktigt under hakan och fortsatte sedan upp mot kinden och på halsen. Kolfart blundade, sträckte på halsen och njöt.
Jag fortsatte under hakan och runt på andra kinden och halsen med samma reaktion. Så nafsade han tag i mitt finger och höll det i sin mun en stund, inte hårt alls. Jag lät handen vila och han släppte taget och nosade lite på fingret.
Jag lät handen ligga kvar en stund innan jag sakta drog bort den. Kolfart lade ner sitt huvud på sina tassar och blundade igen.
Wiii! Jag har fått gosa lite med Kolfart!  

6 kommentarer:

  1. Wow! Det går verkligen framåt med raketfart!Vad härligt! Kul att han vågar sig runt och spana! Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Dui och Deco: Ja, det går verkligen framåt. Mysgos! Nu har husse också fått klia lite, reserverat, men ändå lite. Han är lite mer reserverad och misstänksam mot husse, men det ska gå det också.
    Nosbuff!

    SvaraRadera
  3. Så modig han har blivit, Kolfart! Det är så roligt och hjärtevärmande att läsa om alla framsteg. Kan så vara att han inte gillade Melodifestivalen, men kanske han vill titta på något annat program tillsammans med er snart. :) Kurr och burr.

    SvaraRadera
  4. Vi blir så GLADA, dels att han (är det en han, h*n eller hon...) inte gillar melodifestivalen, men framför allt att han uppenbarligen har saknat GOS och tänker ta igen det, sakta men säkert!! NosPuss till Kolfart från Sambo och Roxy

    SvaraRadera
  5. Findus, Isak och Rasmus: Kanske blir det något fint naturprogram med pippifåglar och muslingar som vi kan njuta av tillsammans på TV nån kväll. Kurr och burr :)
    Sambo och Roxy: Den starka doften på Kolfarts urin gör att vi är ganska säkra på att det är en han och därför tror vi också att han är okastrerad. Och GOS kan han få precis hur mycket han vill bara han törs. NosPuss!

    SvaraRadera
  6. Men åh, vilken liten gosegris han är i alla fall. Ni är ju så gott som adopterade redan - han har bara inte talat om den goda nyheten än. (Kanske byte av kanal står på agendan *fniss)

    Maurice & Kajsa hoppar jämfota av glädje och lillie får tårar i ögonen.

    nosgos, gottisar och allt sånt
    Maurice, Kajsa & lillie

    SvaraRadera