onsdag 2 mars 2011

Smygbus

Nu har Kolfart gjort både pling och plong i lådan. Inga problem. Normalbajs och normalkiss. Jippii!
Jag har varit hos honom några gånger och busat lite med en orangefärgad tygfisk som sitter på ett litet metspö. Då tittar han på mig som om han tänker: 'Barnsligt! Vad tror du om mig egentligen? Jag är en vuxen katt!' Ibland har jag sträckt mig lite närmare och smekt honom lite försiktigt på kinden och kliat lite mellan öronen med metspöt. Då sänker han huvudet och blundar lite... :)
Jag har rullat små myntabollar på golvet framför honom också. Utan reaktion. Han dumförklarar mig bara med sin blick. I morse lämnade jag två myntabollar på golvet i rummet. När vi kom hem hade bollarna inte flyttat på sig alls. Lite senare upptäckte jag ändå att den ena bollen hade flyttat sig en meter ungefär. Jag trodde det var min sambo som hade busat, men så var det inte. Vem kan det då ha varit?
Jag rullade myntabollen några gånger och så hamnade den alldeles intill Kolfart. Ingen reaktion. Så lät jag den ligga kvar där och lämnade honom ensam i rummet en stund. Nästa gång jag kom dit hade bollen på något magiskt sätt flyttat på sig igen. Katten låg i samma ställning som innan. Jag anar att den lille filuren smygbusar.

2 kommentarer:

  1. Duktigt av dig Kolfart att hitta lådan! *spinner* Och du, smyg lite mer på människorna så ska du se att de är jättemysiga att umgås med! TassKram Wikki

    SvaraRadera
  2. Smarta kissar fixar det där med lådan! Bra gjort. Märkligt hur den där myntabollen envisas med att flytta på sig. Skönt att bli kliad med metspöt. Hoppas att det blir mer gos så småningom, men man får ta det i din takt. Kurr och burr.

    SvaraRadera