söndag 20 mars 2011

Kammad

Idag har det varit en fin dag. Vi åt frukost tillsammans hela familjen (husse, matte och Kolfart). Efter frukost placerade sig Kolfart i transportburen i solen och njöt. Vi tvåbeningar läste lite bok och surfade på nätet. Vi tog en timmes promenad och träffade bland andra på grannen som gärna ville höra hur det går med Kolfart. Efter promenaden fikade vi i rummet där Kolfart låg. Han höll koll på oss hela tiden och räknade tuggorna.
På eftermiddagen gick Kolfart till övervåningen och kröp in under fotpallen till fårskinnsfåtöljen. Där låg han länge. Både husse och matte hälsade på och pratade lite med honom en stund. Matte hade med sig en liten mjuk babyborste som Kolfart nosade på och började sedan använda som tandborste och busborste.
Vid matdags kom han ner och åt tillsammans med oss igen.
I kväll låg han på mattan under bordet och matten kröp dit och frågade om hon fick ligga bredvid. Det fick hon. Jag fick gosa med honom också. Klappa på huvudet och klia runt halsen. Så tog jag fram en kam som Kolfart nosade på länge. Han höll nosen tryckt stilla mot kammen en lång stund. Det luktade nog lite honkatt om den. Sakta förde jag upp kammen mot nacken och kammade lite, å lite till, å lite till.... Kolfart nosade på kammen igen. Så kammade jag lite på hakan och lite till på ryggen och i nacken.
Han sträckte på sina ben och gäspade och skruvade till kroppen och visade magen lite med frambenen sträckta mot mig och tog försiktigt tag med framtassarna om min hand. Jag passade på att klia lite på hakan, halsen och haklappen. Så nosade han på pälsen som fastnat i kammen och sträckte på sig ännu mer och steg sedan upp och gick ut ur rummet.

6 kommentarer:

  1. Blir glada varje dag åt Kolfarts framsteg och era varsamma närmanden!! Så mycket kärlek till Kolfart det finns i bloggen! Tack för fina, hoppfulla berättelser.
    NosPussar från Sambo och Roxy

    SvaraRadera
  2. Nu blir vi lite"blöta i ögat" här. Så häftig!Blir nog en riktig goskatt när det går så här fort. Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Sambo och Roxy formulerar det så bra! Det finns så mycket ömhet och omsorg för Kolfart i bloggen så man blir rörd över vartenda inlägg. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  4. Åååååååh!!! Vi får något i ögat när vi läser det här (*sniff, damm eller katthår eller nå't...). Kolfart kunde inte valt bättre människor! Gullkisse!!

    SvaraRadera
  5. Ja visst är det mysigt!! Jag blir alldels bubblig och glad i magen och får tårar i ögonen jag också när han gör sådär. En riktig mysgubbe är han.
    Pyss!

    SvaraRadera