torsdag 28 april 2011

Ett brev på posten

Kolfart har hittills mest fått leka med ärvda leksaker. I kattleksakslådan fanns några nya knotterbollar och bollar med pinglor i som inte har fallit honom i smaken alls. Trots att vi tagit ut pinglan och stoppat in torrfoder som trillar ut ur hålen istället.
De mjuka myntabollarna och myntahattarna som vi köpte till Liza har blivit hans absoluta busfavoriter. Tysta busbollar. Bollarna köpte jag av Hawknest på Tradera i samband med stödkampanjen för Katthemmet Kompis. Nu har jag köpt nya bollar och en Lyxmus som kom i ett brev på posten idag.


Lyxmusen

Musen blev en favorit direkt. Först var den nog lite farlig. Man kunde inte vara riktigt säker på den. Den kunde ju attackera. Han fiskade efter den försiktigt och när den fastnade på hans högerkrok hoppade han högt och backade. Hihi, det såg för kul ut. :) Efter bara en liten stund for musen högt och lågt och landade bland våra skor i hallen där det blev jättespännande att gömma sig och spana på den och döda den.
Lite senare, när vi satt i kontoret vid datorerna, kastade jag åt Kolfart en av de små myntabollarna. Oj! Jag lovar, den bollen är dyngsur och blir aldrig sitt forna jag igen! Jag vet inte hur länge han höll på med den, men det blev en lång stund. :)  Tuggade och busade och slickade och tuggade och rullade runt på golvet med den i munnen och höll den med tassarna, vilade och började om samma cirkus igen. Älskade boll! 


Kolfart vilar en stund med den blöta Mynlanbollen bredvid sig.

Pssst: För er som funderar på att köpa Lyxmöss på Tradera rekommenderar jag att inte använda ordet 'lyxmus' som sökord. Det blev träff på lite konstiga kattleksaker då. 'Lyxmöss' fungerar bättre eller använd min länk till Hawknest.

7 kommentarer:

  1. Härligt att Kolfart kommit igång att leka. Alla saker är ju inte lika roliga, vi föredrar små vita pälsmöss. Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Få saker är så skojiga att betrakta, som en kisse som går in för leken med liv och lust! Skor är väldigt bra att gömma sig bakom inför en attack. Att sedan få avsluta leken med en väldoftande myntaboll måste vara pricken över i. Eller kanske såsen på mjukmaten? :) Kurr och burr.

    SvaraRadera
  3. Så fint att se Kolfart våga sig på fler och fler saker. Att han litar mer och mer på att han har ett eget hem!

    SvaraRadera
  4. Åh, så härligt att se Kolfart döda musebusar och myntabollar! Hoppas att alla maskar snart är borta också!

    SvaraRadera
  5. Oj, det är först nu jag förstod att du är bror till lilla Liza!

    Härlig virkad mus, förstår att Kolfart var lite försiktig man vet ju aldrig, det kunde ju vara farligt ju.

    Nosgos

    SvaraRadera
  6. Kul att du fått lite nya leksaker att "döda" :)
    Jag brukar oxå ligga o spana bland skorna o sen går jag till ATTACK på bollen eller mussin :)

    SvaraRadera
  7. Mjau, jo det där att googla på något med mus kan bli intressanta effekter... Det blir som när jag hade doppat min leksaksråtta i vattenskålen och skrev ett välbesökt blogginlägg om en våt eh hm ja ni fattar.... Fick plötsligt massor av bloggbesökare som kanske inte riktigt fann vad de väntat sig. *fniss*
    TassKram Wikki

    SvaraRadera