måndag 22 december 2014

Det snöar!

Det tog tid, men till slut fattade matte att det var allvar. Jag var bara tvungen ut och känna på snön idag. Det där vita fluffet har tagit över gården fullständigt. Inte ett grässtrå syns längre. Såna saker måste nogsamt noskontrolleras och tassifieras.

 

Ett varv runt huset räckte för att jag skulle kunna konstatera att allt var i sin ordning. Sen gick jag in igen. Kall om tassarna och med snö i pälsen kröp jag upp i kökssoffan och lät värmen från elementet värma mina tassar. Maja kom snart och höll mig sällskap och lånade ut världens bästa kudde.

Nu zzover vi lite Maja. Zznork...

1 kommentar:

  1. Bra att du tassifierar det vita. Tänk att du ville gåt ut och tassa alls... Tack för filmsnutten!
    Så mysigt ni har det där i soffan :)

    God Jul på er och familjen
    Julbuffar

    SvaraRadera