torsdag 29 december 2011

God fortsättning

Tack alla som har kommenterat och julhälsat. Matte har inte haft tid att hjälpa mig tassa runt till alla med kattsonliga julhälsningar, men vi hoppas ingen känner sig bortglömd ändå. I kväll har vi läst allas bloggar och sett vad ni har haft för er under julen och de flesta verkar ha haft en skön jul och en del har till och med träffat tomtekatten. Det gjorde inte jag. Vi har mest suttit och myst tillsammans, tagit en promenad och busat i prasseltunneln. Sen kom ju den där Dagmar och stökade till också...
På juldagen tog matte och jag en promenad runt reviret. Vad får vi då se? Jo, en inkräktare har promenerat runt och lämnat tydliga spår i snön. Det krävde noggrann nosologisk undersökning och tassologisk spårning.
Spårning pågår. En inkräktare har varit på mitt revir!
Spårningen ledde mig under skrotbrummisen där jag självklart jobbade undercover och nogsamt kontrollerade att varje grässtrå forfarande fanns på plats.
Working undercover. Ser ni mig?

Här är jag ju!
Tyvärr fick spårningen avbrytas utan resultat eftersom inkräktaren valt att gå under takdroppet från vedboden där spåren sedan hade droppat bort.
Sen kom ju den där Stök-Dagmar på natten. Jag blev ju tvungen att ligga med matte och husse i sängen hela natten för att hålla tass och kurra dom lugna. Dom trodde ju Dagmar skulle ta med sig hela huset ibland. Ingen kunde sova för det dundrade och blåste så hårt.
Dagen efter låg det grenar och kvistar överallt på hela gården. Matte och husse var ute och spelade plocke-pinn flera timmar och matte sa att hon kände sig som Kokvinnan Britt eftersom hon gått dubbelvikt hela tiden.   

Stök-Dagmar hade slängt grenar över hela tomten.

6 kommentarer:

  1. Oj så mycket vitt du hade hos dig. Väldigt modigt att trots det utföra nosologisk undersökning.
    Skönt att Dagmar inte blåste bort er.

    SvaraRadera
  2. Sippo: Hördudu commandokatten... du vet väl att nkräktarspår måste undersökas oavsett underlag. Nu är nästan allt vitt borta och det är brunt igen. Jag tror Dagmar tog med sig det vita när hon gick.
    NosBuff

    SvaraRadera
  3. Så skönt att du är hemma och sliper vara ute i blåst och elände. Modigt att patrullera på det där sättet! Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Oj va vitt du har.. Här har det varit stormigt och regnrusk istället.. Vi kanske fått er dos också *fniss*.

    Inkräktare låter inge skoj alls.. Nä fy jamars! Hoppas den inser sitt misstag och aldrig kommer tillbaka.

    God fortsättning önskar vi såklart er också!

    Tass Tass

    SvaraRadera
  5. Skickligt utförd undersökning som väntat. Utgår från att inkräktaren nu förstått vems tomt det är och alltså inte vågar sig tillbaka. Så önskar jag dig Kolfart ett riktigt Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  6. Mjau på dig, Kolfart.
    vi måste tassa ner länken till dig så vi kan tassa hit igen, maju
    mjau ja nu är festen slut, men visst hade vi jamars kul
    Detfår bli samma fest nästa nyår.

    Tass tass
    ¨Mimmi

    Resten av gänget hälsar oxå

    SvaraRadera