tisdag 19 juli 2011

Kan inte kommentera i Blogger!

Såååååå irrrrrriterande! :(

Blogger trilskas och det går inte att kommentera i andra Blogger-bloggar. Så har det varit länge och nu börjar det bli riktigt irriterande.
För några dagar sedan lyckades jag kommentera med Google-kontot hos någon, men då fick jag heta 'Anonym'. Jag loggade in och använde Kolfarts konto men blev ändå 'Anonym'.
Härom dagen kommenterade jag hos Maurice & Kajsa via mitt eget Wordpress-konto och bad dem öppna för kommentering med Namn/Webbadress i sin blogg. Dom morrade lite om det i sin blogg sen, men dom var snälla och öppnade. Igår lyckades jag kommentera hos Kjelle Bus men enbart därför att där kan man kommentera med Namn/Webbadress. Då syns ingen avatar intill kommentaren, men det är väl mindre viktigt.
Nu vill jag kommentera hos min nya favorit Sixten, the cat som också har ett Blogger-konto, men där är det samma problem. Man ska kunna kommentera med Google-konto men det funkar inte och han har inte öppnat för Anonyma och inte heller för Namn/Webbadress. *suck*
Det borde väl för sjutton vara lättast att kunna kommentera hos andra Blogger-användare.... eller?
Igår gjorde jag ett försök att hitta någonstans att klaga på eller få hjälp med problemet men det slutade med @#&^%$§?*morr*. Det kan man i princip inte göra. Dom vill inte ha kontakt med sina användare. Man kan skicka sin fråga till Hjälpgruppen. Självklart på engelska eller varför inte på turkiska, ryska eller spanska. När man valt språk hamnar man i ett diskussionsforum. Jag hittade en diskussion där någon skrivit ett inlägg om samma problem. Inlägget var förståss obesvarat. Där gav jag upp.... *morr*
Nu överväger jag om det börjar bli dags att flytta bloggen *suck*.
Jag tycker Blogger har varit bra och enkel att jobba med men just nu blir jag bara irriterad.

11 kommentarer:

  1. Tror alla blogg leverantörer har några problem. Vi har blogg.se och där brukar kommenterandet funka. Men vi har ibland problem att få upp inläggen och det kan vara mkt irriterande.

    SvaraRadera
  2. Hittade faktiskt ett svar i diskussionsforumet som löste problemet med att kommentera med Google-kontot alldeles nu! Yeey!
    Klistrar in:
    'The engineers are working on the problem with the embedded below the post comment form. Using the whole page or pop-up can be a temporary bypass until they get it resolved.

    To comment when you get sent into the log in loop, uncheck the Stay Signed In box. It will send you back to complete your comment.'


    Jag testade att kommentera hos Sixten, the cat och bockade av rutan 'Fortsätt vara inloggad' och det funkade :)

    SvaraRadera
  3. Är så nyfiken på om detta är ett problem för Exploreranvändare? Själv har jag Firefox och har inga problem (peppar, peppar). Min uppfattning är att Firefox är mycket stabilare och bättre än Explorer till allt.

    SvaraRadera
  4. Jag och matte upplever att krånglet med att kattentera på bloggar och dylikt började när matte uppdaterade till Internet Explorer 9 :(
    Så nu använder vi oss av Forefox istället och säger som Gustav = peppar , peppar !!!

    SvaraRadera
  5. Lite trist. Hoppas det löser sig snabbt nu då.

    Nosgos

    SvaraRadera
  6. Katten Gustav: Det fanns flera kommentarer i diskussionen som sa att det funkade bättre med Firefox. Men jag är lite gammalmodig och envis jag och vill inte byta.
    Kjelle Bus: Här kör jag IE 8 så då beror det nog inte på någon uppdatering hos er.
    Nea the Cat: Visst är det trist, men nu har jag ju hittat en väg runt problemet så nu känns det bättre igen :)

    SvaraRadera
  7. Det där känner vi igen. Det är så tråkigt att inte kunna kommentera hos alla, men vi kan inte logga in när vi visar vår blogg och inte ut under instrumentpanelen. Nåjam, hoppas att de får ordning på det någon gång.Nosbuff

    SvaraRadera
  8. Dui & Deco: Jag förstår vad ni menar. Nu när jag har klickat bort den där 'Fortsätt vara inloggad' så blir det inte sådär när man klickar på 'Visa blogg' att man måste logga in igen och att man inte fattar om man är inloggad eller utloggad. Testa det ni också.

    SvaraRadera
  9. Det är trist när det inte fungerar, men även jag, som också är lite vanemänniska, har över gått till Firefox och då fungerar det.

    SvaraRadera
  10. Äsch, vi morrade ju för att blogger krånglar! Fattaruvälll...

    Vi tycker nog också att det är märkligt att bloggerbloggar skall ha så mycket mer problem bland bloggerbloggar än andra bloggar..

    SvaraRadera
  11. Kul att du hittade en lösning. Vi måste nog hålla med många andra jamare om att det funkar jättebra i Firefox. Matte har helt gett upp med internet explorer då hennes antivirus och det inte kom överens om vilka sidor som fick visas.

    SvaraRadera